Ångerrätt och retur

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distans- och hemförsäljningslagen där ångerfristen gäller från den dagen paketet har levererats till mottagaradressen. Varan behöver returneras i ett oförändrat skick för att du som kund ska få en fullständig kreditering.

Returer

Tänk på miljön och låt inte ditt paket gå i retur till oss i onödan. Mejla oss på info@acrilex.se eller ring 0380-409 70.

Vi behöver följande information:
a) ordernummer
b) ditt namn och kontaktuppgifter
c) antal och namn på de produkter som önskas returneras

Acrilex skall bekräfta att returen är tillåten och att ångerfristen inte har passerats innan varorna skickas tillbaka. Vi rekommenderar att returen sker med Posten varubrev eller Posten Företagspaket. Kunden står för returkostnad enligt Postens portotabell och har ansvaret för varan till dess den har kommit oss tillhanda. Returer får inte skickas som postförskott eller frisvar.

Returadress

Acrilex Egenvård AB
Bunn Fridsberg 13
563 93 Gränna

Återbetalning

Har du en obetald faktura för din order så är det viktigt att du själv flyttar fram förfallodatum, det gör du på klarna.se. När vi har mottagit och kontrollerat den returnerade varan återbetalar vi snarast hela köpesumman inklusive eventuell fraktkostnad (ej returfrakten), dock senast inom 30 dagar. Om du har betalat med faktura eller direktbetalning överför vi pengarna till ditt bankkonto. Om du har betalat med kort krediterar vi retursumman på ditt kort.

Reklamation

Om du har fått en defekt eller felexpedierad vara ber vi dig att omgående kontakta info@acrilex.se eller 0380-409 70. Beskriv felet så utförligt som möjligt. Reklamationer skall göras i enlighet med de instruktioner du får av oss. Acrilex står för ev. returfrakt.

Om orsaken av din reklamation bedöms vara felaktig har vi rätt att neka. Vi följer alltid Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Vid reklamationstvister råder vi dig att kontakta Allmänna Reklamationsnämnden (arn.se) som hjälper dig att få tvisten prövad.